Az online térben elérhető eredmények nagymértékben múlnak azon, hogy mennyire hozzáértőre bízzuk a felmerülő feladatokat. Ahogy a programozás, a kríziskommunikáció, vagy például a sajtóközlemények kiküldése egyaránt szakértelmet követel meg, úgy a PR cikkek is kiemelt szereppel bírnak a PR kampány optimális teljesítésében. A gyakorlatban egyre inkább bebizonyosodik, hogy a piacon elfoglalt hely, a célcsoport meghatározásakor és az ennek megfelelően kialakított kampány teendőikor az aktualitások ismerete nélkülözhetetlen. A folyamatosan változó webes környezetben ez a szakértelem az, ami előrébb vihet a kitűzött célok irányába.

Informatív, embereknek szóló cikkek

A tapasztalatok azt mutatják, hogy a prémiumkategóriás PR cikkek leginkább akkor jutnak főszerephez, ha a megrendelők szeretnék minél szélesebb körben ismertté tenni az általuk kínált termékeket, szolgáltatásokat. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a PR cikk minősége mellett a megjelenés helye sem elhanyagolható. A felhasználók leginkább saját problémáikra keresnek megoldást. Régen lejárt azoknak a cikkeknek az ideje, amelyeknek nyilvánvaló célja egy-egy termék előnyeinek hangsúlyozása. Ezért is olyan fontos  egy professzionálisan megfogalmazott PR cikk megjelentetése. Az emberekhez szólunk, emberi nyelven, mégis olyan információkkal ellátva őket, amelyek segíthetnek nekik.

Nem csak szavak egymásutánjáról van szó!

Írni mindenki tud. Ezt gondolhatnánk. Amikor azonban már órák óta villog a kurzor, és nem jönnek a szavak, akkor válik felismerhetővé, hogy a jó PR cikk nemcsak szavak egymásutánja, hanem olyan egység, ami egyszerre biztosítja a felhasználó tájékoztatását és a megrendelő céljainak érvényesülését.

A piaci verseny mind inkább kihívások elé állítják a kínálati oldalon levő résztvevőket. A külföldi webáruházak egyre szélesebb körben történő hazai térnyerése arra hívja fel a figyelmet, hogy még bőven van mit tenni a fogyasztók mind szélesebb körének megszólításának érdekében. A PR kampány részeként készülő PR cikkek közérthető megfogalmazással biztosítják a célterület jobb megismerését. A megjelenés helye egyfajta tükör a cég által képviseltekről, az általuk nyújtott minőségről. PR cikkek írásában jártas szakemberek iránt érdeklődve tehát korántsem mindegy, hogy melyik kommunikácós ügynökség mellett sikerül letenni a voksot.